vreau sa ma plimb!!!


Am patit-o de data asta destul de rau ! Am iesit martea trecuta la plimbare cu teo si cu florin , dar plimbarea s-a transformat intr-o lupta pentru a ajunge cat mai repede acasa. Ne-a prins ploaia, batea vantul teribil, dar chestia este ca doar eu sunt racita si ei nu au nimic! Norocosii! Am ajuns acasa si m-am simtit ok, am adormit aproape de ora trei dimineata pentru vreo cinci ore si surpriza a fost ca m-am trezit cu o durere ingrozitoare in gat. Nu am fost in stare sa vorbesc, sa mananc, sa beau apa..parca toate astrele se aliniasera conspirand impotriva mea. M-am gandit ca nu este bine si  durerea din gat ma facea sa imi piara pofta de orice trebuia sa fac in ziua respectiva asa ca m-am dus la farmacie.Am dat peste o farmacista simpatica si amabila :

” Buna ziua!:)”

„Buna!:) Spuneti, va rog!”

„M-am trezit de dimineata cu o durere nenorocita in gat care nu imi mai da pace , DATI-MI VA ROG ..CEVA..ORICE!!!…:( „, si mi-a recomandat niste comprimate ce se dizolva in gura, pentru dureri de gat pe baza de miere si fructe de padure. Am luat pastilele respective , am baut ceaiuri, am mancat fructe…si tot degeaba! Mai mult de atat a inceput sa ma usture si limba foarte tare ( pe langa faptul ca ma durea gatul fara pic de mila) ..apoi a inceput sa mi se exfolieze limba si urmatoarele doua zile mi-am clatit gura cu apa si cu propolis ca sa scap de usturime :)). Off ..ce saptamana horror!:)) Am intrerupt tratamentul cu acele  comprimate mentolate si m-am dus intr-una din zile la medic iar intamplarea a facut ca medicul sa nu fie la cabinet atunci..asa ca m-am dus din nou la farmacista mea de suflet ;)) si i-am spus tot pocinogul cu celelalte medicamente:

” Stiti?..hmm..am luat o folie din ce mi-ati recomandat acum trei zile si…”

„Da si ?..:) ( intrerupandu-ma).”

” Siiii….hmm ..simt o ameliorare in legatura cu durerea din gat , dar nu chiar atat de mare precum mi-as dori eu…apoi as mai avea o problema..”

” Obositi? aveti dificultati in respiratie si obositi destul de repede?”

” Da..se poate spune si asa , mi se intampla de o vreme :(.”

„Parerea mea este ca ar trebui sa va prezentati la un medic sa va consulte ..poate fi o pneumonie ascunsa si neaparat v-ar trebui un tratament adecvat…” si iar mi-a dat alte comprimate dar ” ..pe acestea le luati cate una in fiecare ora. Aveti aici o singura folie de 24 de comprimate dupa care trebuie sa va vada medicul. Si va mai dau de asemenea ceai de echinaceea care este bun pentru raceala si pentru intarirea sistemului imunitar.”

Si iar am baut  ceai cu lamaie, apa cu lamaie, ceai fara lamaie, portocale dupa ceai , ceai dupa portocale, supa, portocale si clementine, pere, mere si compot de pere, mere si compot de ananas, portocale si supa si iar supa, si ieri am mancat si compot de zmeura, pastilute cate una in fiecare ora si in felul acesta duminica imi revenisem destul de bine. Luni de dimineata am avut ceva treaba si am fost nevoita sa ies afara din casa..ehhh si uite asa cum de luni ” m-a intors raceala inapoi” :)) dar mai al dracu’ cu tuse si cu febra:)) iar azi am ajuns la medicul meu de familie.

Imi pun telefonul sa imi sune la ora 8 dimineata sa ma trezesc sa ma imbrac si sa plec la doctor, doar ca atat de frumos imi canta la ora aia Jah Cure  – to your arms of love de pe undeva de pe sub perna , pe unde mi se ratacise noaptea telefonul, incat atunci cand l-am gasit am apasat din greseala „amanare alarma 9 minute” si m-am mai luat putin cu somnul :)). Mi-am pus pe mine doua bluze, un hanorac, o geaca si un fular tras pana peste  nas si am plecat la medic unde ” Surprize! Surprize!”:)) mai erau alti 9 pacienti inaintea mea :)). .. si eu eram cea mai tanara dintre ei! ,.. si cea mai bolnava :)) si tot eu aratam cel mai rau dintre toti cei dinauntru :)). Am luat un loc si nu mi-am dat nici o secunda fularul la  o parte de pe fata :)). La un moment dat am si atipit pe scaun pentru ca azinoapte aproape ca am facut noapte alba la cat de aiurea m-am simtit. Oamenii se uitau suspect la mine…la ochii mei inlacrimati ca altceva nu aveam la vedere fiind destul de infofolita :)).

” 9 pacienti inaintea mea..offf Doamne da-mi rabdare :))” si de fapt timpul a trecut destul de repede pentru ca printre tentativele mele de atipire mai ascultam la ce vorbeau varstinicele :)):

” Nepoata mea este la Liceul Agricol si invata atat de bine  incat ieri m-a oprit diriginta ei pe strada sa imi spuna ca Mariana noastra este cea mai buna eleva din scoala..deci cum sa va spun!? Ea invata cel mai bine…si e cuminte si nu fumeaza, nu nimic.”

„Pai ce clasa e nepoata dumitale?”, intreaba o alta doamna mai in varsta.

” Este clasa a 9-a! Aici la Liceul Agricol ..la o sectie ceva legat de mediu, nu prea stiu cum i se spune exact.”

„Aaaa…desigur, despre mediu este vorba. Am auzit ca este o meserie de viitor. Dar in legatura cu cumintenia, nu as fi atat de sigura ca ..ganditi-va ca este abia clasa a 9-a. Mai are timp sa faca prostioare ..” :)))

” Nepoata mea este un model, imi dau cuvantul meu de om. Si daca ati vedea cum face cand vede fetele mai mari ca fumeaza, sau ca se duc cu baieti. Ea nu..ea invata si uneori o impinge mamasa de la spate sa mai iasa si ea afara cu colegele la un suc..” aruncandu-i o privire pe cat de taioasa , pe atat de convingatoare celei care se implicase in aceasta discutie..

” Tanti, am inteles,..pfff..nepoata dumitale este una si buna, un adevarat geniu in viata si o domnisoara manierata si docta fara precedent..destuuulll!!! va rog , ma doare capul!!” :)) gandeam eu.

Si discutia dintre cele doua doamne a continuat si s-au alaturat si alte persoane conversatiei numai eu nu am spus nimic pana cand am iesit din cabinet si am dat  „La revedere!” la plecare. Discutau despre adolescenti, cat de idioti sunt,ignoranti , buni de nimic si toti erau de aceeasi parere cum ca tinerii din ziua de azi vor reprezenta cu succes  scursurile de maine ale societatii. Tinerii din Romania sunt o adunatura de retardati, drogati, hoti, nu stiu nimic altceva decat distractie  si nu vor face nimic bun in viata lor..” au, au , daca traiau ei pe vremea lu’nea’Nicu..” (nostalgici)… de cate ori am auzit asta… Deci, dragii mei fosti colegi de scoala,  liceu si de facultate sa stiti ca din cauza noastra ( celor pana in 23 de ani) vom avea in Romania un viitor de r***t!

Si vine momentu in care ajung si eu la consultatie. Aud din cabinet „Urmatorul!” , dau sa ma ridic de pe scaun si ma ia o ameteala si imi zboara prin gand gripa porcina si „De ce eu?” plus ca m-au deprimat cativa pacienti de-ai medicului meu de familie care venisera sa isi faca vaccinul impotriva AH1N1 , doar ca se terminasera toate dozele de vaccin cu o zi inainte..si toti se uitau ciudat spre mine pentru ca eram cu ochii inlacrimati, rosie in obraji si cu fularul tras peste gura si nas, unii din ei chiar si-au pus gulerul de la haina la gura si au trecut usor pe langa mine ( sa nu cumva sa ma deranjeze) sa intrebe pe altcineva daca se face azi vaccinul sau nu, daca mai face cineva acest vaccin..numai ca noi cei care asteptam la consultatie nu doream niciunul sa ni se administreze acest vaccin ( pur si simplu nu am incredere, e parerea mea si nu sfatuiesc pe nimeni nici sa isi faca vaccinul, nici sa nu si-l faca..problema fiecaruia si pe langa asta, oricum de „crapat” tot trebuie sa „crapam” odata doar ca ar fi stupid sa murim dintr-o gripa nenorocita). Si cum intru pe usa la dna.dr. ma imi si spune:

„Ai racit Rebecca?!!”

..pai nu stiu, nu as fi atat de sigura, da’ dumneata ce spui? oare nu e destul de vizibil?, gandeam eu si ii raspund: „Mda..(imi arunc privirea pe geam ), m-a prins putin raceala!!..cred.”

Mi-a dat tratament , pastilutze cu albastru de metil, ceaiuri din farmacie cu paracetamol, repaus la pat, lichide si  fructe . O cutie de claritromicina m-a costat 55 lei , o cutie de ceai ceai cu paracetamol 12 lei 5 plicuri, iar comprimatele cu albastru de metil au fost ceva mai ieftine. Daca se intampla sa am o alta varsta si sa fiu nevoita sa imi cumpar aceste medicamente dintr-o pensie de 200 lei pe luna… imi luam medicamentele, plateam intretinerea ( poate imi si lasam apa sau curentul pe luna viitoare) si speram sa imi mai ramana bani pentru paine, cartofi si niste oua eventual, si nici nu as fi avut curajul sa visez la un fruct sau la  un desert. Cam asta ar fi fost situatia , chiar un prieten de al meu mi-a spus ca in curand „vom muri ca nu ne vom permite sa ne cumparam medicamentele de care avem nevoie..” desi acum se intampla asa ceva in tara noastra, numai ca va lua amploare toata chestia asta si in Romania de azi chiar cred ca vom ajunge in acest hal de mizerie, unde nu traiesti ci te tarasti. Nu ma vait, nu inspir mila, nu cred ca exagerez, dar asa vad eu lucrurile dupa cum se desfasoara momentan cam toate actiunile din tara noastra.

Si acum imi iau tratamentul si astept sa imi treaca starea asta pentru ca nu ma simt deloc bine :)) un limbaj mai colorat m-ar ajuta sa descriu mai bine felul in care ma simt:)) doar ca nu pot face asta aici!:)) Abia astept sa ma fac bine sa pot iesi la o cafea:)), sa pot iesi afara ca nu mai suport sa stau in casa si sa ma uit mereu la filme si incepe sa miroasa a oameni bolnavi la mine in camera:)), nu mai suport nici portocalele si m-am saturat si de supa si de tot felul de leacuri babesti pe care mi le aduna matusamea si bunicamea:)) am nevoie sa evadez !!! mai mult ca niciodata !!:))

Lasă un răspuns

