Savarine fara gust.


Mă trezeşte pentru a treizeci şi opta oară aerul aspru al dimineţii, fără tine. Din încăpăţânarea sa pură, premeditată mă inghionteşte în piept mult prea devreme. Mă pun a mă-ntinde dincolo de jumătatea mea de pat în căutarea dulcei haimanale cu care obişnuiam să îmi împart şi să îşi împartă culcuşul apoi încerc a face ochi printre razele nemiloase ale unei vechi stele ale Universului. Sunt mai şifonată azi decât ieri, mai fără poftă pentru dimineţi şi cafele slabe singuratice. Înghit în sec înainte să gust din picătura deja răcită rămasă pe gura ceştii mele de cafea. Cana ta de cafea… a pus-o mama ” bine” că doar ea este încă şeful în bucătărie.

” – Bună dimineaţa! Iubita mea vrea un sărut?’, sorbind haimanaua din cana mea de cafea..personalizată!!

”- Yes!” un răspuns într-o engleză uşor stâlcită şi matinală.

”-Şi unde să ”administrăm” sărutul? Unde vrei să îţi rămână azi ”amprenta”? ”

”- Pe frunte..dacă eşti draguţ..( zâmbete printre sorbituri din cafeaua îndulcită). Exact acolo unde miruie popa! ”.

Şi îmi dete haimanaua naibii un sărut pe frunte , coborând până pe buze : ”- Mai vrei unul? Doar e ziua lungă!’..În final nu cred că scăpasem cu mai puţin de o duzină de pupături pe traseul ” guriţă- ochişori” în acea zi.

Aprob, mon amour-ul meu franţuzesc, faptul că mi-a făcut plăcere sa facem schimb de căni stupide cu cafea!

Aprob, mon amour, ideea ca m-am îndrăgostit până si de respiraţtia ta ( mult mai caldă decât aburii cafelei puternic aromate) pe care o simţeam pe gât atunci când incercai sa mă cauţi , să mă prinzi şi să mă lipeşti de tine printre tăieturile cămăşii tale largi în care mă trezeam!

Şi uite cum am ajuns deja ( în mai puţin de zece minute de gândit cu voce tare) să mă uit suspect în cană şi să mă întreb dacă văd partea goală sau partea plină a ceştii! Asta este ziua în care aflu cât de repede pot soarbe o nenorcită de cafea, atâta timp cât nu sunt reţinută de poveştile tale în roua dimineţii!

Vraja se rupe în secunda în care îmi arunc privirea peste telefon. Încerc sa apelez pe cineva, să ne luăm cu vorba, să ne invităm la o cafea , dar execut comenziile nepotrivite şi dintr-o dată ceva nu îi mai convine aparatului.. Şi ce crezi? Începe să cânte în surdină melodia postată aici. Iar culmea este că melodia nu începe din timpul 0:00, ci de la un minut şi patruzeci şi şapte de secunde…exact de acolo de unde rămase de când o ascultaserăm noi acum treizeci şi opt de dimineţi! Simţeam inima cum îmi tresaltă vioaie pentru că ţi-am simţit prezenţa pentru câteva clipite!

Eşti haimanua mea scumpă, şi şti bine că îţi spun asta din dragoste…

Seara primesc următorul mesaj:

”- Iubită dragă, mi-am făcut un obicei ca atunci când ies de la lucru să mă opresc într-o benzinărie aici aproape la noi şi să cumpăr prăjituri pentru tine, ursuleţul meu cel de acasă!… Dar mereu uit că tu eşti acasă deja..iar eu sunt cel plecat! Uneori pur şi simplu te aştept să îmi răspunzi la interfon şi să îmi deschizi uşa!. În fine( VORBA LUI) !…”

”- Iubite scump, şi eu mi-am cumpărat azi savarine! … aş înerca să le mănânc atunci când voi citi a doua oară mesajul tău, dar fir-ar ele să fie de ticăloase siropate dacă vor să aibă gust în lipsa ta! În fine…”.

3 gânduri despre &8222;Savarine fara gust.&8221;

  1. Foarte frumos postul tau…parca m-a intristat un pic..toata saptamana am asteptat cu nerabdare dimineata asta, sa ma trezesc alaturi de el…si m-am trezit tot singura…lucreaza..e deja la munca…e frumos sa ai langa cine sa te trezesti dimineata, sa ai pe cineva care sa iti zambeasca dulce, cineva cu care sa te bati pe ultima picatura de cafea si pe camasa sifonata [pentru ca mai apoi sa aflati ca era loc in ea pt amandoi :D]…

Lasă un răspuns

