Într-un sfârşit, o farmacistă amabilă.


Sunt un farmacist ignorant!

Breaking News << Exista cel putin o farmacista amabila in tara noastra >>.

Dialog:

” Grandma’, cand stau  si ma uit pe geam cum ninge …ma loveste  pofta de inghetataaaa .”

„Da’ cine dracu ‘ mananca inghetata pe vremea asta?”

„Stai sa iti dau bani sa te duci pana jos sa imi cumperi o inghe’  (alint de mana a doua pentru inghetata) de vanilie … sau de capsuni, ca eu aici lesin de pofta!”

Si o trimit pe biata si batrana mea grandma’ sa imi achizitioneze o inghetata ( ca doar trebuie sa ii faca pe plac singurei ei nepoate).

„Ia si tu o lingurita si vino de te infructa din acest desert racori-dulce-acrisor!” si ridic mana cu inghetata exact sub nasu’ ei ,obligand-o sa se uite pe sub rama ochelarilor : „Ce bine se simte  aroma asta de vanilie! … producatorii din ziua de azi nu se zgarcesc ca pe vremurile tale. Hai gusta, incearca! Te-ai lasat de fumat, da-te pe dulciuri, asta fac toti pensionarii. Inghetata este dependenta aproape perfecta.”, si ma pun de o imbii ca nimic pe lumea asta nu imi face mai mare placere decat sa fac pofta cuiva cu de-ale gurii pentru a se pune in pielea pofticiosilor ca mine.

In fapt inghetata nu era intr-atat de nemapomenita … pentru ca nu se numea BEST sau BIANCA, dar la vreme de pofta mare ma multumesc cu ce primesc fara figuri pe langa.

Dialog in prima noapte de agonie:

„Grandma’,… du-te fa-mi un coldrex ca am febra.”

„Cat e ceasul?”

„E 12 noaptea…. du-te mai repede.”

„E doua jumate fata.”

„Accept si doua jumate, numai du-te mai repede si  fa-mi un coldrex.”

Beau un coldrex, schimb 2 randuri de haine , iau o aspirina si incep a ma zgai la pereti in asteptarea fazei in care ma fura somnul. Rahat! E 4 si un sfert si pe mine ma chinuie durerile de amigdale . „Grandma’ mi-e rau, vino sa vezi daca mai am febra.”

La 5 jumate ” Grandma’ sa ma trezesti la 9 jumate sa ma duc la MARMACIE sa imi iau ceva bumbi ca nu mai pot de rau.”

La 8 „Grandma’ cat e ceasul? Unde pleci? Mi-e rau, ma doare gatul, am febra, fa-mi un ceai … orice gasesti !”

Mai precis asa ma suporta necajita mea Grandma’ de fiecare data cand bolesc. O singura daca a avut tupeul sa-mi  comenteze noaptea cum  ca ea e obosita si ca vrea sa doarma si mi- a luat la ” purificat” toate poftele  ce imi provoaca febra si dureri in gat, dar eu din starea de boala am prins  voce si forta iesind  ceva de genu:

” Du-te si adu-mi!”

„Eu sunt femeie batrana , nu te gandesti si la mine ca am nevoie sa dorm? Daca sti ca nu ai voie sa mananci inghetata, abtinete .”

„Pai da, ca pe tine aia te intereseaza numai sa dormi, si de mine sa nu aiba grija nimeni cand sunt bolnava, ma faci sa tip acuma pe tine ca nu mai pot de gat. ”

„Lasa nu mai tipa la ora asta ca te aud vecinii.”

„Da’ nu ma fa sa imi dau cu parerea sincer despre vecini. Toata ziua stai cu ei la barfa si cand sa imi aduci si mie un ceai ti-e greu.”

„Bine iti aduc un ceai.”

„Si o comprese cu tuica sa imi pun pe frunte ca nu mai pot de febra.”

„Daca nu ai mai manca inghetata, nu ai mai face febra!”

„Mai femeia lui Dumnezeu, tu nu pricepi ca nu-mi cere gura inghetata, ci creierul?”

Ma trezesc dimineata cu rau de inaltime , rau de mare, si rau de masina desi toata noaptea statusem ca o lepra infipta in mijlocul dormitorului, ma imbrac cu ce apuc, nu ma fardez, nu imi pun cercei, ies pe usa si ma gandesc ca imi lipseste o vesta reflectorizanta pentru a banui  vecinatatea ca lucrez la social in primarie.

„Neata’ buna vecina. Ce faci? Te duci la lucru?”

Dar nu m-am dus la lucru niciodata in halul asta!…”Neata’. Nu ma duc la lucru ca nu mai lucrez de 4 luni …de fapt.”  ( Deci no reason sa imi mai spuna cineva „fata de la cablu”.)

Ajung la farmacie :

„Buna dimineata. ” Eu salut farmacista cu amabilitate si caldura, anticipand  de la ea procedeul idem … dar nimic.  Ea muta ! Ma vede cu coada ochiului ca am intrat in farmacie.  Iau pozitia de repaus si imi indrept privirea spre vitrina cu ceaiuri … inca asteptand acel salut cu care imi ramase datoare. Si iar nimic. Fac calcule ” E 9 jumate, de la ora 9 se deschide,  eu sunt prost imbracata, tu esti gretoasa ca mata dimineata asta!. Posibil ca gandesti : ce dracu’ cauta asta asa devreme aici? sper sa fie cineva pe moarte de ma intrerupe din ” lucru”.”Se rupe tacerea:

„Da, spune.”

Pe silence imi sare mustarul: Gretoaso ” Dati-mi o cutie de decasept si un ceai de echinaceea.”

„N-am ceai de echinaceea.”

„Nu am inteles ce ati spus. Repetati , va rog.”

Isi da ochii peste cap si imi spune ca nu are ceai. „Multumesc.” Un „cu placere. La revedere” nu cunosti, dar lasa ca ma duc sa caut ceai si pe urma vin sa iti aduc lamaile sa iti taie greata.

La farmacia cealalta de la care mi-am cumparat ceai am dat peste alte doua gretoase de farmaciste. Le-am dracuit pe toate 3 gloabe in drum spre casa pentru ca este deplasat sa lucrezi cu oamenii si tu sa nu fii in stare sa iti deschizi protezele sa saluti, sa scoti un zambet, sa lamuresti omul atunci cand are nevoie si sa nu te crizezi ca o retardata cand te intreaba careva ce e ala augumentin, ca de aia te-a facut mata farmacista sa ma lamuresti pe ce dau banii si ce ingerez.

Intr-o farmacie din Resita ( al carui nume nu il mai retin :)) ) , am intalnit o farmacista ” defecta” sau o farmacista amabila. Pe la pranz, intr-o zi destul de aglomerata, am stat la rand aproape jumatate de ora si am vazut-o pe aceasta doamna farmacista cum se purta cu clientii. A avut la ea saluturi si formule de politete pentru toata lumea, a ascultat, a servit,  a rabdat necunoscatori intr-ale medicamentatiei prescrise, batrani si copii. Am simtit si eu ca vorbesc cu un om nu cu niste capre speriate cum sunt toate farmacistele de la mine din oras.

Lasă un răspuns

