Cenzurati-ma prieteni


Frumos cu punctulete:

1. De cand obsecinatea mea de pula n-am mai intrat pe wordpress, .cei cu protocoale, administrari, publicitatzuri, s-au gandit sa imi futa meciul si sa schimbe ale butoane de la stanga la dreapta , astfel incat scrisul pe wordpress sa ma trimita cu gandul la interviul pentru job chat/ chiacchierata english/ italiano de vineri dimineata, bag pula in toate perifericele calculatorului… Pe scurt : interviu: 2 teste scrise engl si it , timp 1h 30′. Si mai pe scurt: m-a incetinit tastatura cu bomboanele de pe coliva, iconostasul  si tamaia masii. M-au nenorocit: literele a,q,m,y,w,z, nu le gaseam; apoi punctulete, virgulite, cratime, diacritice in limba italiana, ghilimele si cifre toate intoarse si rasfutute in diverse pozitii. Sigur ca nu am luat jobul si ca inca stau…

2.Am inceput scoala de curand si am fost in control in prima zi … sa vad cum sta smenu. Sunt in primul an. Din 6 x 39 + 2 x 33 +30, ne-am adunat aprox. 250 de bucati in sala festiva. Am cam avut ceva de mers de aci pana in piata 700, si pentru ca tot m-am deranjat in interesul meu, am vrut sa merg sa belesc ochii si urechile sa vad despre ce este vorba, care sunt cadrele didactice, cum sunt materiile , cum e cu practica, cu orarul, cu vacante, cu elevi din alti ani, bla bla, dar ce sa vezi ?!!! pula mea!!! dintr-o data m-am trezit intre foarte multe pizde, de diverse varste, natii, pitziponcarii, buricarii si latexarii penibile, gretosenii totale unse tot soiul de licori din cap pana in picioare. Si pizdele frustrate care imi citesc articolul, vor spune ca sunt o mare invidioasa pe planeta, cand de fapt eu merg pe principiul decentei imaginii proprii mai ales intr-o conjunctura noua. Spuneam ca m-am dus la scoala sa belesc ochii, sa ma informez, daca va place mai mult, dar nu prea am reusit sa fac asta datorita plevelor garbove si chioare din spatele meu care timp de o ora au sporovait intr-una . Pentru ca nu mi-au ajuns grasunoacele logoreice, mai aveau si o sonorizare de tot cacatu in sala, apoi au inceput sa sune telefoanele pizdelor , viitoarelor asistente pitipoance, mancatoarelor de lesbiene ale caror telefoane aveau ca ton de apel melodii tot pe atat de banale si penibile fix ca ele. Cineva a stranutat in sala, intr-o liniste deplina, apoi un cadru medical a spus ca are emotii datorita discursului pentru inceperea primei zi de scoala a celor din anul 1 … astea au fost doua motive perfecte pentru ca toata sala de retardati  sa inceapa sa hahaie, sa behaie, sa ragaie, sa rada cu gura in scremete ca niste nesimtiti si batuti in cap de doua ori pe zi… si eu stau : dar de ce? dar ce pulele voastre aveti de radeti ca niste tampiti? Pentru ca cineva a stranutat si altcineva a spus ca are emotii toata sala a sarit la hahaiala si labareala?? bah, voi sunteti normali? bah, voi ati auzit vreodata de notiunile: finete, ascultarea celui ce vorbeste (chiar si singur ca televizorul), diplomatie, rusine, respect, o mimica serioasa si un zambet inchis, o tinuta decenta nu pizde lucioase si cu tzatzele pe de-alturi de la pas la pas, machiate de parca cineva le-ar fi infipt ochii cu surubelnita in orbite;… . Bai, asa o hahaiala nu am mai auzit de multa vreme, plus ca intr-adevar nu era locul, momentul potrivit, situatia potrivita. Ne aflam acolo pentru altceva. Pai eu ajung in fata salii si imi pun telefonul pe silent tocmai ca sa ascult ce are X si Y sa ne spuna, in timp ce bubuitelor si fardatelor au inceput sa le sune telefoanele . Abtineti-va ca borasc. Mie mi se pare deplasat sa ma asez alaturi pentru prima data de un viitor coleg de scoala , indiferent de specializare, bla bla si la un moment dat sa ma uit la el si sa incep sa hahai si sforai ca o nesimtita si eu la el, si el la mine …

3. Azi m-am plimbat. In mod absolut firesc am urcat intr-un tramvai, in care intr-un mod la fel de firesc de ceva vreme incoace se urca acelasi cersetor pe care il vede toata lumea si in celelalte transp. in comun. Isi spune omul poezia, vorbeste undeva intre 5-10 minute , isi face publicitate buna in cersetorie, apoi isi ia banul ( nu conteaza cat, ideea e ca nu sunt bani munciti, e un fel de bancher-in mare parte vinde minciuni contra bonusuri si comisioane). A facut 5 lei azi parcurgand o statie cu tramvaiul, iar eu parcurgand aceeasi distanta… nu am facut nici un leu. Eu imi caut de lucru. El nu. El cere oamenilor 1 leu, 50 de bani, 10 bani… cere de la cei care poate nu o duc mai roz decat el, insa acestia din compasiune oarba ii dau. M-am uitat la el si mi s-a parut ca nu stie valoarea banului. Eu am pus punct…nu mai dau bani la cersetori. Alaltaieri mi-a batut unu la usa , sa imi spuna despre un caz :copil bolnav, nevoie de operatie, dar nu are toti banii, ii lipsesc 60 de euro din suma . Prezenta lui si ecusonul din piept mi-a  facut un car de draci incat l-am lasat sa vorbeasca, apoi am pus intrebari, l-am facut sa creada ca ii voi da o suma de bani, apoi i-am zis pa ! Daca asta imi este pacatul … si cazul a fost unul real… voi plati pe lumea asta, dar sigur nu voi stii motivul, ca mai fac si alte tampenii si pentru ca cineva a hotarat sa nu stim pentru ce si cum platim .. nu voi mai da bani cersetorilor pentru ca desi il invoca pe Dumnezeu, sigur acesta are o cu totul alta treaba prin ceruri, sau pe unde isi face El veacul. Asa se lasa poporul nostru roman pacalit de cei ce il invoca pe Dumnezeul nostru si care face blasfemii spunand  pe sleau: Asa sa va ajute Dumnezeu! (atunci cand spuneti ca nu aveti bani sa le dati ), sau cand spun : Dati-mi un leu, sa va ajute Dumnezeu si bunul Iisus( dupa cum ziceam cei din ceruri mai au si altele pe cap nu doar sa ma ajute pe mine, pe x sau pe y , apoi ei spun cumva: daca imi dati un ban sa va ajute, daca nu imi dati, sa va lase asa, de parca Dumnezeu ar da binele omenirii in functie de urarile altora ce fac parte din acelasi intreg, din aceeasi omenire pacatoasa).

4. In drum spre scoala, in tramvai, printre cele 9 interviuri in doua saptamani si incurcaturile mele prin program, m-am pus sa-mi privesc si studiez partenerii pentru scurta calaltorie. Diferiti la fete, la mimica, la atitudine, diferiti in ganduri, aptitudini, placeri, si alte treburi, fiecare luand ce au pus la dispozitie parintii si celelalte rude ( analizez la nivelul ochilor), insa extrem de asemanatori priviti de la nivelul pieptului. Vad un plafon clar: toti au acelasi scop, nu se remarca si nu sparge nimeni plafonul, desi ei merg in directii diferite la lucru, toti merg la lucru, toti vor fii remunerati, toti vor plati taxe statului, toti vor face cumparaturi… de unde? de la alti salariati. care ce? care platesc taxe statului. si ce mai fac cu restul de bani? pai merg in vacante, isi tin copiii la scoala, sau poate pun de-oparte pentru un nou nascut, toti au nevoie de somn, relaxare, activitate, sex, macare, astea toata inseamna bani… Dormind: pierzi bani, relaxandu-te : pierzi si cheltui bani, facand sex : ori nu mai esti bun de lucru, ori sunt prea scumpe prezervativele… totul inseamna bani. Noi toti ne invartim in jurul banilor, avem nevoie disperata de moneda. Noi toti facem aceeasi chestie: ne descurcam individual ( de preferinta) sa supravietuim si eventual sa ne permitem sa pierdem bani facand activitati ce ne ajuta sa ne relaxam. Si atunci m-am gandit ca este mult prea banala toata chestia, suna extrem de standard. Se incadreaza totul pe un grafic intr-un tunel, intre suport si rezistenta ( exact cum am invatat analiza grafica la Forex), dar nimeni, absolut nimeni nu poate sparge fie rezistenta, fie suportul, desi de preferinta ar fii sa sparga rezistenta. Nimeni nu are capacitatile nestiute inca de noi , incat sa fie atat de special. Asta m-a dus cu gandul ca de fapt si logic trebuie sa fie ceva mult mai mare decat noi  si mult mai important si aparte… si sigur nu seamana cu noi, si sigur nu ne-a facut dupa asemanarea Lui , si sigur ce am rostit la final nu este o blasfemie, e pur si simplu o bariera in fata a ceea ce as fii vrut sa spun, insa va las sa va ganditi si voi .. poate aveti o alta viziune. Traim intr-un grafic lateral, incadrati intr-un tunel unde stagnam si nu reusim sa spargem rezistenta si suportul pentru ca nu avem resursele necesare, pentru ca nu e de nasul nostru, pentru ca suntem atat de importanti precum credem , pentru ca supravietuim si intram din ciclu in ciclu si absolut toti pasii sunt identitci, desi noi suntem diferiti ca indivizi. A fost prima data cand totul mi s-a parut fad si mecanic … si cand mi-a dat in cap ca trebuie neaparat sa existe ceva mult mai bun si competent decat noi.

Sigur ca demult … in stari de tristeti adolescentine credeam cu tarie intr-o chestie pe care o gandisem si care imi oferea mangaierea potrivita la momentul potrivit si suna asa: viata asta este doar un drum spre o alta viata, o viata URIASA, grandioasa,noua despre care nu imi gaseam cuvintele… Apoi s-a intamplat sa uit de.. tot. Si sa evit sa ajung la acest subiect eu cu mine insami, insa cineva in urma cu cateva zeci de zile m-a facut egoista si de atunci m-am tot gandit, doar ca m-am gandit mai pe indelete, mai asa ca mine, mai analizez persoana care imi spune ceva , mai analizez ce spune, mai iau niste spuse de la x si y atunci cand ar trebui fix sa taca dar le scapa vorbele din gura negandite, mai iau de la mine , mai de la mama, si uite asa stau si gandesc si incerc sa ajung la o concluzie pentru mine. Neincrederea mea nemotivata ( la fel pentru nimeni) m-a dus la egoism si la respingere fata de ceva ce , desi nu vazusem niciodata, simtisem, si desi vruiam sa vad si sa simt mai mult aveam optiunea de a crede sau a nu crede, de a fii de partea Sa, ori de a fii de doua ori pe luna in ceata , cand ma deplasam si ma desprindeam de cotidian..

2 gânduri despre &8222;Cenzurati-ma prieteni&8221;

  1. REbeca … n-ai mai scris aproape de o luna sau mai mult …. dar se pare ca toata energia aia s-a adunat si a izbuncit in articolul asta !!!

    I fucking like it ! Cat despre scoala, ce scoala ai inceput domnitza, ca deabia ce o terminaram :-?

Lasă un comentariu